3‏/9‏/2015

العطاء هو أفضل التواصل

 عمل الخير لا يتوقف
والصدقه مهما مر من وقت مردودة 
فقد ترد اليك فى الدنيا أو الأخرة 

فإن ردت إليك فى الدنيا ففرح وحمد لله على فضله 
وإن ردت فى الاخره فهى قمة السعادة والرضا 

قال العرب قديماً :
ازرع جميلا ولو في غير موضعه..........فلن يضيع جميل أينما صنع
إن الجميـــــل إذا طال الزمان به..........فليس يحصـده إلا الذي زرع

تمنياتى بمشاهدة ممتعه
video

هناك 6 تعليقات :

  1. جميل جداً جداً يا جمال.. تسلم يا كبير وتسلم اختياراتك الحلوة
    :))

    ردحذف
    الردود
    1. ربنا يكرمك أخى شريف
      وميحرمناش من دخلتك علينا هههههه:)

      حذف
  2. اخى جمال
    يارب تكون بألف خير
    حقيقىرالبوست جميل ربنا يجازبك كل خير
    وما اجمل فعل الخير خصوصا ان كان فى صدقه نتصدق بها على كل محتاج
    ونحن بحاجه لممارسه فعل الخير كى ننعش ارواحنا ونفوسنا فكم نشعر بمتعه مع كل خير نقدمه لمن حولنا ونكون سبب فى رسم الابتسامه على وجه كل محتاج
    تحياتى ليك واحييك بشده
    انا النت عندى ضعيف معرفتش اشوف الفيديو

    ردحذف
    الردود
    1. أختى قمر
      رغم إنك مش شوفتى الفيديو بس كلامك بصراحة يعتبر إضافة للبوست وإن كان أفضل من الكلام الى انا كتبته
      أتمنى أشوف إبدعاتك الجديدة
      أتمنى أول النت ميتظبط تشوفى الفيديو وتعطينى رايك فيه

      حذف
  3. والمثل الشعبى قال اعمل الخير وارميه البحر
    ياريت يا استاذ جمال نوزرع الصدقات فى محلها اكيد فى حاجات كتير هتتغير

    ردحذف
    الردود
    1. رومانسى
      منور النسر المهاجر وأتمنى دوام التواصل
      كلامك صح بالنسبه للمثل
      اما عن توزيع الصدقات فى محلها فللأسف هذا ما نفتقده لأن فيه ناس غير مستحقه وتمد يدها للصدقات
      فى رايى أفصل الصدقه خدمة توقف لصالح الفراء
      تحياتى

      حذف